April 20, 2024

CosCouture

Great contents for learn

UX و ui خوب و بد چیست؟ ux و ui در طراحی سایت شرکتی

“این طراحی خوب است که همیشه. مورد توجه قرار نمی گیرد، اما طراحی سایت شرکتی بدی است که توجه شما را به خود جلب می کند.”

به عنوان .بخشی از روز 014 از 100 روز UX، طراحی سایت شرکتی نمونه های UX خوب و بد را خلاصه کرده و ناسازگاری های آنها را برجسته کرده ام.

طراحی سایت شرکتی

تجربه کاربری خوب چیست؟

“طراحی تجربه کاربر پیچیده ترین فرآیند است، زیرا ساده ترین است”

هدف طراحی تجربه کاربری ایجاد. محصولات (برنامه یا طراحی سایت شرکتی) خوانا، قابل دسترس، مفید و قابل استفاده برای کاربران است. طراحی UX می تواند شامل موارد زیادی باشد، از ناوبری و سازماندهی اطلاعات گرفته تا ارتباطات خوب و پاسخگو.

وقتی می گوییم یک UX خوب ارائه دهید، به این معنی است که محصولی را به مشتریان ارائه می دهیم که ارزش وقتشان را دارد.طراحی سایت شرکتی از این طریق آنها از کسب. و کار شما راضی می شوند. افزایش رضایت مشتری به این معنی است که جذب مشتریان جدید، تبدیل کاربرانی. که برای اولین بار به آنها وارد. می شوند، و حفظ مشتریان فعلی بسیار آسان تر است.

یک UX خوب چه چیزی را ارائه می دهد؟

1. سادگی: سادگی مهمترین بخش طراحی سایت شرکتی UX خوب است. سادگی کاربران را جذب می کند و قابلیت استفاده یک محصول را متعادل می کند.

2. قابلیت استفاده: به نحوه تعامل کاربر با یک طراحی سایت شرکتی یا محصول اشاره دارد. محصولات قابل استفاده حس آرامش را در کاربر ایجاد می کند.

3. زیبایی شناسی بصری: کاربران در عرض 40 .تا 50 میلی ثانیه بر اساس .حس و ظاهر آن تصمیم می گیرند که آیا طراحی سایت شرکتی/برنامه/محصول شما را دوست. دارند یا خیر.

نمونه هایی از UX خوب:

1. Disney Plus (صفحه فرود): هنگامی که کاربر وارد سیستم می شود، صفحه ای با. یک منطقه برجسته بزرگ در ردیف های بالا و افقی دسته ها و توصیه های زیر برای آنها نمایش داده می شود. لوگوهایی که نشان دهنده پنج برند دیزنی هستند – دیزنی، پیکسار، مارول، جنگ ستارگان، و نشنال .جئوگرافیک که حاوی فیلم هایی از آن برند هستند. کاربران به جای صرف ساعت ها برای. جستجوی فیلم برای تماشا، می توانند به سرعت فیلم ها. را مطابق با سلیقه خود پیدا کنند.

2. مقایسه محصول اپل: ویژگی مقایس.ه محصول در طراحی سایت شرکتی اپل در میان. بسیاری از ویژگی های دیگر که آن را به یک. تجربه کاربری عالی تبدیل. می کند، متمایز است. این به کاربر اجازه می دهد تا سه. تا چهار مورد را از یک دسته محصول (یعنی آیفون) انتخاب کند و آنها را در. کنار یکدیگر مقایسه کند. این باعث صرفه جویی در زمان و تلاش برای بررسی دوباره و دوباره محصولات برای مقایسه می شود.

3. نتایج جستجوی گوگل: یکی از بهترین رابط های موتور جستجو، طراحی سایت شرکتی با توازن. میان سادگی، قابلیت استفاده و طراحی مینیمال. این به کاربر اجازه می دهد بدون محدود کردن باز کردن هر پیوند، نگاهی به همه چیز بیاندازد.

4. صفحه اصلی توییتر: توییتر یکی. از اصلی ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی. است که تعداد زیادی کاربر دارد که به طور منظم از آنها استفاده می کنند.طراحی. سایت شرکتی آنها تقریباً همه چیز را در صفحه. اصلی فهرست کرده اند تا کاربر با یک کلیک (یا حداقل) به همه جا دسترسی پیدا کند.

نمونه هایی از Bad UX:

1. قابلیت پیام حذف شده واتس اپ: نگرانی و نیاز برای چنین ویژگی. کمک به کاربرانی بود که به طور تصادفی به شخص دیگری پیام می دهند و نه برای کسی که می خواستند ارسال کنند. واتس‌اپ محتوای پیام شما. را وقتی برای همه حذف می‌کنید پنهان می‌کند،طراحی سایت شرکتی اما پیام «حذف شده» را برای هر دو طرف نمایش می‌دهد. در واقع هدف از حذف آن در وهله. اول با گفتن به گیرنده که یک پیام. حذف شده است را شکست می دهد.

2. رمزهای عبور بیش از حد پیچیده: منظور از گذرواژه ها امن و ایمن. بودن است تا از هک شدن. یا دسترسی آسان توسط افراد. غیرمجاز جلوگیری شود. اما چیزی که این تجربه را بد می کند، پیچیدگی انتخاب رمز عبور بیش از حد ایمن است. هر چیزی که بیش از حد پیچیده باشد، کیفیت طراحی سایت شرکتی UX را کاهش می دهد.

3. جزئیات پیچیده محصول eBay: هنگام خرید از یک بازار آنلاین مانند eBay، طراحی سایت شرکتی می خواهید آگاهانه تصمیم بگیرید. در تلاش برای ارائه هرچه. بیشتر اطلاعات در صفحات محصولات خود، eBay در خطر ایجاد بیش از حد اطلاعات قرار دارد.

4. طرح بندی IMDb: IMDb تلاش کرده است تا طراحی سایت شرکتی خود را مانند صفحه اصلی خود. دوباره طراحی کند تا تجربه کاربری بسیار شیک تری داشته باشد. اما برخی از صفحات آن هنوز طراحی قدیمی دارند که دارای برخی نقاط دردسر UX است. با فضای خالی و رنگ کم، فونت نسبتاً کوچک، و تبلیغات زیاد و سایر. محتواها، چیدمان به هم ریخته است و رسیدن. به هدف را برای بازدیدکنندگان آسان نمی کند.

قانونی در UX وجود دارد که می گوید: “کاربران اغلب طراحی زیباشناختی. را به عنوان طراحی سایت شرکتی. قابل استفاده. تر درک می کنند.” به این معنی که زیبایی شناسی نباید بر ویژگی های قابل استفاده اولویت داده شود.

طرح ها از نظر بصری بسیار خوب به نظر می رسند، اما طرح های دلپذیر همیشه قابل استفاده نیستند.طراحی سایت شرکتی برای دستیابی به یک تجربه کاربری خوب باید. قابلیت استفاده و زیبایی شناسی را همزمان متعادل کنیم.

چگونه یک طراح UX عالی شویم

آیا متوجه شدید که تقاضا برای طراحان UX خوب چقدر است؟ و ما فقط در مورد بازیکنان معمول تجارت الکترونیک مانند bol.com و wehkamp.nl صحبت نمی کنیم. واضح است که وب‌سایت‌های دولتی، خدمات و حتی ناسا هم اکنون قدرت تجربه کاربری خوب را کشف کرده‌اند. ورود به این بازار پررونق چقدر آسان است؟

یک طراح UX چه می کند؟
عبارات User Experience و User Interface گاهی اوقات به اشتباه به جای یکدیگر استفاده می شوند، علیرغم وجود تفاوت های بسیار واضح. یک طراح UX در نقطه تلاقی ظاهر و احساس یک وب سایت و قابلیت استفاده آن قرار دارد: آیا جذاب به نظر می رسد، آیا تعامل دلپذیر است و آیا آنطور که باید عمل می کند؟ طراح UI عمدتاً روی رابط تمرکز می کند، به این معنی که می توان آن را به عنوان بخشی از UX دید. اگر رابط * قابل قبول باشد، این واقعاً UX کلی را افزایش می دهد.

قسمت “طراح” عنوان شغلی را گیج نکنید: دانش گسترده فتوشاپ یا توانایی طراحی زیبا لازمه یک طراح UX خوب نیست. مهمتر از همه، توانایی ترسیم مسیری است که کاربر دنبال می کند. برای دانستن اینکه کاربر چگونه در وب سایت پیمایش می کند و زمان و مکان یک فراخوان برای اقدام را در کجا قرار دهد. اطمینان حاصل کنید که می توانید یک Wireframe ایجاد کنید، تست های A/B را انجام دهید و داده های پشت وب سایت و همچنین بازخورد مشتری را به درستی تفسیر کنید. به این ترتیب شما همیشه می دانید چه چیزی برای هر وب سایتی بهترین کار را دارد و به شما امکان می دهد به پیشرفت و نوآوری ادامه دهید.

UX در عمل
به طور خلاصه، این حوزه گسترده ای است که بسیاری از رشته ها در آن تلاقی می کنند. به تفاوت نقش یک طراح UX بین این مشتریان نگاهی بیندازید. برای نشان دادن، ما شاخه های B2B، Service و E-tail را با هم مقایسه می کنیم:

B2b: در یک چشم انداز پیچیده فناوری اطلاعات، طراح UX حامل مشعل اولین مرکز خدمات مشترک برای این باشگاه بین المللی گرا و معتبر است!

خدمات: چگونه نوآوری در محصولات و خدمات را در یک پیشنهاد جدید در یک بخش جدید ترکیب می کنید؟ همه محصولات و همه دستگاه ها در دامنه شما هستند.

E-tail: سفر مشتری در شکوه کامل. از انبار تا تحویل. از تسویه حساب و صندوق تا خدمات مشتری. و شما… همه چیز را به عهده بگیرید. ترکیبی بهینه از عمل شناسی، هوشمندی و تولید انتظار می رود.

توصیف آنچه که یک طراح UX می‌تواند یا باید انجام دهد آسان است، اما وقتی واقعاً به محتوای مهارت‌ها و زمینه‌های مورد نیاز نگاه می‌کنید، تفاوت‌ها بی‌شمار است. بیایید به مخرج مشترک نگاه کنیم. صرفاً به این دلیل که این نقطه شروع است. چیزهای زیادی برای آموختن از آنجا وجود دارد.

ویژگی های برتر طراح UX
آیا هر کسی می تواند یک طراح UX شود؟ قطعا. آیا هر کسی می تواند یک طراح UX عالی شود؟ قطعا نه. مانند هر حرفه ای، به عنوان یک طراح UX، ویژگی های خاصی وجود دارد که باید برای موفقیت واقعی داشته باشید. اینها چیزهایی نیستند که بتوان یاد گرفت.

علاقه مند بودن به کار. چه یک طراح UX باشید یا یک دودکش‌روب، کلید موفقیت شما در میزان علاقه شما به تجارتتان نهفته است. اشتیاق را چگونه توصیف می کنید؟ “این یک شغل نیست، این تماس شماست”. وقتی به چیزی علاقه دارید، ماندن در صدر آخرین پیشرفت‌ها در زمینه کاری خود هرگز کار سختی نیست. شما در مورد فن آوری های جدید تحقیق می کنید، از آخرین تحقیقات در مورد رفتار آنلاین کاربران آگاه هستید و می دانید چگونه آن را به کار ببرید. علاوه بر این، مهم است که به طور فعال به دنبال ابزاری برای کسب دانش باشید. وبلاگ ها را بخوانید و وبینارها و دوره ها را دنبال کنید تا همیشه به روز بمانید.
ظرفیت بزرگ برای همدلی. این احتمال وجود دارد که شما برای کارفرما یا مشتری کار کنید که محصول یا خدماتی را ارائه می دهد که شما شخصاً تمایل چندانی به آن ندارید. توانایی همدلی با کاربر و محیط او بسیار مهم است. نه تنها برای ارائه بهترین UX، بلکه برای حمایت از تجربیات کاربر در داخل. این بدان معنی است که انعطاف پذیر بودن در برابر انتقاد نیز بخشی از کار است. این احتمال وجود دارد که هم کاربران و هم ذینفعان داخلی چیزی برای گفتن در مورد کار شما داشته باشند (بالاخره، این جایی است که واقعاً قابل مشاهده است!)، آن را آرام بگیرید و از آن بیاموزید. با دقت به انتقاد گوش دهید، آن را به یک مشکل مشخص تبدیل کنید و راه حل ها را تسهیل کنید.
تطبیقی: آزمون زمان UX را مجبور می کند تا بر چندین جنبه از دامنه دیجیتال تسلط یابد. در این نقش، داده ها و ایجاد با افزایش فرکانس و همچنین عمق همگرا می شوند. با روش چابک کار، سرعت و دقت از هر رشته ای انتظار می رود. به عنوان یک طراح UX، اگر بتوانید به فراتر از حوزه کاری خود نگاه کنید تا تنظیمات کوچکی انجام دهید و پیشنهاداتی ارائه دهید، ارزش وزن خود را به طلا دارید!